Monday 6 April 2015

Julie - Peugeot Mont-Blanc (1988)

I have decided to sell my Peugeot Mont-Blanc, from 1988. I bought the bike about five years ago, in 2010. I was curious about road biking, I wondered if it was something for me. And I thought that the best, cheapest way to do that was to buy an old road bike. Then, if I thought that riding road bikes was not really for me, I'd sell the bike. And if I thought that riding road bikes was awesome, I'd sell the bike and buy a new one. I wanted a Peugeot, because when I was younger a guy who I used to see riding a road bike looking kind of cool had (and probably still has) a Peugeot.

So I found a Peugeot Mont-Blanc, from 1988. When I bought the bike it was... crap. I mean, really. The paintwork was chipped, the wires were a mess, the wheels unusable with spokes broken and bent, and the smell when I pulled off the old, once white, bar tape... Eeew! But it was mine for 500 Swedish krona - about € 50 - and I was happy anyway, because it was a Peugeot and it was lavender purple. When I had changed the wires, bought new wheels (I had them custom made with the old hubs), a new saddle and bright yellow bar tape I thought it looked really good too. I named her Julie.

And it was fun to ride! An old steel bike, but it was fast and just plain fun. Changing gears on the frame took some getting used to, but I learned the trick. As you can guess, I decided that road biking was indeed something for me. And I have bought a new bike. So Julie is going to find a new owner. Best of luck to her!





Ride safe!

3 comments:

  1. Hej Kalle,
    Jag köpte precis en liknande svart Peugeot Mont-Blanc och undrar hur mycket du fick betala för att köpa nya hjul?
    Jag funderar om det är värt och bra ut dem?

    ReplyDelete
  2. Hej Kalle,

    Jag köpte precis en svart Peugeot Mont-Blanc och behöver byta hjul men undrar hur mycket de kostade och köpa nya hjul?

    ReplyDelete
  3. Grattis! Kul köp! Själv så köpte jag ett riktigt vrak med trasigt bakhjul så jag hade inget annat val än att köpa ett nytt bakhjul och det ser ut som att jag köpte ett nytt framhjul också. (Jag minns faktiskt inte.) Hur mycket kostade de? Minns verkligen inte. Men du kan köpa ett par hjul för allt från 1500 kronor till... the sky is the limit! Är det värt det? Det beror på vad du har tänkt göra med cykeln. Ska du själv använda den så länge det bara går, så är det värt att köpa så bra hjul du har råd med. Har du tänkt dig att så småningom sälja den, så spara i alla fall originalhjulen, för då behåller cykeln sitt värde. (Jag hade kunnat få mer för cykeln när jag sålde den om alla delar hade varit original.) Bestämmer du dig för att satsa på nya hjul, så kolla bara att de är kompatibla med grejerna som sitter på. Har du Sachs Huret-grejer (som jag hade) så kan det vara litet krångel med att hitta en passande kassett. Min lösning var faktiskt att behålla baknavet och sedan låta en cykelaffär bygga ett bakhjul med det gamla navet men med nya ekrar och fälgar. (Och idag hade jag byggt hjulet själv.)

    ReplyDelete